«МЕДИЧНА БУХГАЛТЕРІЯ»: Роз’яснення: Виплата заробітних плат в умовах воєнного стану
Із 5 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан строком на 30 діб. У такій ситуації вкрай важливо забезпечити права громадян України на своєчасне отримання заробітної плати, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу відповідно до Кодексу законів про працю, Закону України “Про оплату праці” та інших нормативно-правових актів.
Відповідно до п. 2 статті 8 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів.
Читати даліКредити та страхування під час воєнного стану: примірні форми документів
Кредитування
Основна інформація, яку необхідно розуміти позичальникам:
1. Воєнний стан в Україні з 24 лютого 2022 року є форс-мажором (обставиною непереборної сили), а форс-мажор звільняє позичальників від відповідальності за невиконання кредитного договору;
Читати даліПідтримка українського бізнесу під час війни: пакет рішень від Уряду
На виконання доручення Президента Володимира Зеленського Кабмін сформував пакет рішень, які мають підтримати український бізнес під час війни. Про це зазначив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль у своєму відеозверненні 7 березня.
«Ми звільнимо від сплати ЄСВ фізичних осіб-підприємців І та ІІ групи на час воєнного стану та протягом року після його завершення. Звільнимо підприємства та фізичних осіб-підприємців ІІІ групи від сплати ЄСВ за найманих працівників, які були призвані до лав ЗСУ, інших збройних формувань (в тому числі територіальної оборони). Збір буде сплачено за рахунок держави», – підкреслив Денис Шмигаль.
Читати даліДПС поінформувало про зупинення перебігу строків щодо оскарження рішень контролюючих органів
Державна податкова служба України у зв’язку з запровадженням воєнного стану в Україні з огляду на військову агресію рф проти України, поінформувала про наступний порядок дій у зв’язку з неможливістю своєчасного подання скарги про перегляд рішень контролюючих органів.
Строки подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення контролюючого органу можуть бути продовжені за правилами і на підставах, визначених пунктом 102.6 статті 102 ПК.
Читати даліБухгалтерія під обстрілами: як діяти роботодавцю для виплати зарплати
В Мінекономіки пояснили, як виплачувати зарплату, якщо у бухгалтера нема можливості її нарахувати, та чи будуть за це санкції після закінчення воєнного часу.
Міністерство вказує, що однією з головних умов притягнення до відповідальності є наявність вини особи в діях, що носять протиправний характер.
Читати даліЯк отримати одноразову грошову допомогу 6500 грн — рішення Кабміну
Відповідне рішення зафіксував Кабмін у постанові від 04.03.2022 р. № 199. Вона передбачає перерозподіл бюджетних кошти і надання у 2022 році застрахованим особам одноразової матеріальної допомоги у зв’язку із втратою частини заробітної плати (доходу), робота (економічна діяльність) яких тимчасово зупинена внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні. Такі зміни мають запрацювати з 14 березня 2022 року.
Допомога буде надаватися в рамках Програми «єПідтримка», затвердженої постановою КМУ «Деякі питання надання допомоги в рамках Програми «єПідтримка»» від 09.12.2021 р. № 1272, до якої і внесено відповідні зміни.
Читати даліЗ’явились е-формати оновленої податкової накладної
Починаючи із 16.02.2022 року діятимуть змінені формі податкової накладної та розрахунку коригування, які скориговані наказом Мінфіну від 17.01.2022 р. № 15. Про деталі цих новацій ми сповіщали у новині.
Тепер же ДПС розмітила в Реєстрі форм електронних документiв е-формати оновленої податкової накладної:
Читати даліПерелік випадків, у яких ФОП зобов’язані повідомляти ДПС про зміну облікових даних
Фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР або заяви за ф. № 5ДРП (для осіб, які відмовились від податкового номера).
Наприклад, при зміні прізвища, ім’я, по батькові, адреси проживання, нумерації будинків, перейменування вулиць, заміни документа, що посвідчує особу, платник податків зобов‘язаний подати до відповідної податкової інспекції заяву про внесення змін за ф. № 5ДР або ф. № 5ДРП.
Читати далі