Умовно процес ліквідації компанії можна поділити на 10 етапів. Фахівці ГУ ДФС у м. Києві з метою підвищення обізнаності платників податків оприлюднили орієнтовний порядок припинення юридичних осіб.

Так, умовно процес ліквідації компанії можна поділити на наступні етапи:

1. Прийняття рішення власниками (учасниками, акціонерами) компанії про добровільну ліквідацію компанії та фіксація такого рішення в протоколі загальних зборів учасників.

2. Повідомлення органу, що здійснює державну реєстрацію (державного реєстратора, нотаріуса), про початок процедури ліквідації компанії

3. Повідомлення контролюючих органів про початок процедури ліквідації компанії

4. Виявлення кредиторів та повідомлення останніх про початок процедури ліквідації компанії.

5. Продаж усіх активів компанії, задоволення вимог кредиторів, проведення розрахунків з власниками (учасниками, акціонерами) компанії у відповідності до розміру їх корпоративних прав, оформлення ліквідаційного балансу компанії. До задоволення вимог кредиторів також входить здійснення всіх розрахунків по сплаті податків, зборів, ЄСВ, а також страхових внесків. У разі, якщо після розрахунків з кредиторами ще залишаються будь-які активи, необхідно провести розрахунки з учасниками (власниками, акціонерами) компанії. Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи та забезпечує подання до Центру обслуговування платників податків за місцем реєстрації такого платника.

6. Закриття банківських рахунків компанії, отримання банківських виписок, анулювання свідоцтв, дозволів, акредитації на митниці, виключення з реєстрів, тощо. Також, необхідно вжити заходів щодо звільнення працівників.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  Роботодавцям компенсують витрати за облаштування робочих місць працевлаштованих громадян з інвалідністю

7. Проведення перевірки органом ДФС або прийняття керівником рішення про недоцільність проведення перевірок (рішення про зняття з обліку без проведення документальної перевірки може бути прийнято у разі, якщо суб’єкт господарювання не звітує або звітує про відсутність операцій, не має відкритих розрахункових рахунків (не відкривались або закриті більше ніж 1095 днів або виписка банку підтверджує відсутність руху коштів), не має податкового боргу, не має працівників (всіх звільнено), анульовано свідоцтва платника ПДВ, виключено з реєстрів та ін.)

8. Отримання від податкового органу та управління пенсійного фонду довідок про відсутність заборгованості по сплаті податків, зборів та про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а також страхових внесків

9. Передача до відповідної архівної установи документів, які підлягають тривалому зберіганню, знищення печаток, штампів (норма щодо зобов’язання здавати печатки і штампи для знищення в органи внутрішніх справ втратила чинність, тому необхідно самостійно організувати знищення печаток та штампів компанії (склавши відповідний акт).

10. Внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про припинення юридичної особи.

Джерело: https://buh.ligazakon.net/ua/news/184918_podatkvts-rozpovli-yak-lkvduvati-yuridichnu-osobu