• Задвоєння робочого часу працівника в різних проєктах: один працівник залучений до декількох проєктів на більше ніж 100% робочого часу.
  • Неправильне застосування валютного курсу: Витрати повинні декларуватися в оригінальній валюті з конвертацією за курсом InforEuro, що діє на місяць подачі звіту. Порушення цього правила може призвести до фінансових коригувань.
  • Витрати поза межами звітного періоду проєкту: Декларування витрат дозволяється лише в межах офіційно визначених звітних періодів реалізації проєкту.
  • Неправильний опис діяльності партнера: Необхідно забезпечити відповідність заявлених індикаторів фактично досягнутим.

  • Неправильне віднесення витрат до категорій: Класифікація та розподіл фінансових витрат повинні відповідати регламентованим категоріям для забезпечення прозорості та цільового використання коштів.
  • Пропущені строки звітування: Змістовна частина звітів про хід виконання проєкту повинна подаватися своєчасно, з метою забезпечення контролю якості та досягнення цілей проєкту в заплановані терміни.
  • Не вірне визначення типу payment claim: Найменування, що подаються для контролю, повинні бути чіткими та однозначними (для програми Польща-Україна).
  • Відсутність доказів реалізації активностей: Необхідно надавати матеріали, що підтверджують фактичне виконання заходів (фото, порядок денний, списки учасників).
  • Неповний пакет документів: відсутність частини підтверджуючих матеріалів для підтвердження витрат, необхідно надавати всі необхідні документи, окрім нульових платіжних вимог (програма Польща – Україна).
  • Недотримання вимог до візуальної ідентифікації: Використання офіційних логотипів та символіки Interreg є обов’язковим.
  • Відсутність або недостатнє інформування громадськості: Необхідно активно поширювати інформацію про проєкт через різні комунікаційні канали (сайт, соцмережі, публікації).
  • Заявлено до відшкодування надбавку за академічну наукову ступінь та звання: Відшкодування витрат, не пов’язаних з виконанням завдань проєкту, не передбачено.
  • Відсутність або неактуальність контактних даних партнера: Підтримання актуальної контактної інформації партнерів пришвидшує завершення контролю.
  • Некоректне відображення даних в документах: Помилки в датах, сумах, відсутність підписів/реквізитів.
  • Недостатнє обґрунтування витрат: Немає зв’язку з проектною діяльністю.
  • Подвійне фінансування: Витрати вже покриті з інших джерел, що заборонено програмами Interreg та Interreg NEXT.
  • Помилки в розрахунках: Арифметика, податки, збори.
  • Порушення роботи з електронною системою: Технічні помилки, неповні дані, неправильне калькулювання спрощених витрат (flat rate).
  • Застосування чатів AI (наприклад, Gemini або GPT): Використання згенерованих зображень, які сприймаються як справжні. Зокрема, створення та публікація фото товарів, яких не існує в наявності або не існує взагалі.
  • Очікування партнерами першого траншу/внеску: Партнери не подають звітів про реалізацію проєкту за звітні періоди, очікуючи надходження першого фінансування. Водночас, згідно з умовами Програм, звітування до електронної системи є обов’язковим у кожному звітному періоді, незалежно від наявності витрат. Навіть якщо витрати не здійснювались, має бути подано нульовий звіт (без здійснених витрат), щоб забезпечити відповідність умовам договору та зберегти прозорість реалізації проєкту.
  • Штучне розділення закупівель (договорів) з метою уникнення конкурентних торгів (або відповідної процедури визначеної Додатком ІІ до Угод про фінансування програм Interreg та Interreg NEXT).
  • Не розділення партнером закупівлі (договорів) на лоти, якщо доцільно, з належним урахуванням широкої конкуренції.
  • Невірне визначення партнером предмету закупівлі під час здіснення змішаних закупівель (договорів), які охоплюють два або більше видів закупівель (роботи, товари або послуги), або відповідно до Єдиного закупівельного словника.
  • Порушення партнером правил публікацій оголошень про закупівлі відповідно до вимог Додатку ІІ до Угод про фінансування програм Interreg та Interreg NEXT (повідомлення про початок процедури, повідомлення про укладення договору, повідомлення про внесення змін до договору, публікація в Офіційному віснику Європейського Союзу).
  • Неправильне застосування партнером курсу конвертації валют при визначенні очікуваної вартості закупівлі (на підставі даних веб-порталу «InforEuro» станом на відповідний місяць, у якому партнером проведена конкурентна закупівля або укладено прямий договір без застосування електронної системи).
  • Неправильне визначення партнером виду процедуру закупівлі відповідно до граничних меж, визначених Додатком ІІ до Угод про фінансування програм Interreg та Interreg NEXT (Відкрита процедура, обмежена процедура, місцева відкрита процедура, спрощена закупівля, єдина тендерна пропозиція, оплата за рахунком-фактурою).
  • Неправильне застосування партнером переговорних процедур закупівлі відповідно до вимог Додатку ІІ до Угод про фінансування програм Interreg та Interreg NEXT.
  • Безпідставне обрання партнером переможця закупівлі або відхилення пропозиції учасників.
  • Прийняття рішень партнером при здійсненні публічних закупівель не комісією з оцінювання (коли очікувана вартість закупівлі перевищує 20 000 євро).
  • Складання партнером закупівельної документації з недотриманням вимог Додатку ІІ до Угод про фінансування програм Interreg та Interreg NEXT.
  • Невідхилення партнером тендерної пропозиції учасника закупівлі (як неприйнятну)якщо її ціна перевищує максимальний бюджет одержувача гранту, визначений і документально зафіксований до початку процедури закупівлі.
  • Відсутність вимог у складі закупівельної документації вимог від учасників щодо надання Декларації доброчесності (коли очікувана вартість закупівлі перевищує 15 000 євро)Декларації професійних конфліктів інтересів та не складання членами комісії з оцінювання Декларацій про неупередженість та конфіденційність.
  • Недотримання партнером при проведенні закупівель термінів отримання тендерних пропозицій або термінів отримання заявок на участь, визначених Додатком ІІ до Угод про фінансування програм Interreg та Interreg NEXT.
  • Недотримання партнером розміру гарантії відповідно до вимог Додатку ІІ до Угод про фінансування програм Interreg та Interreg NEXT (гарантія забезпечення пропозиції, гарантія виконання договору, гарантію стягнення коштів).
  • Недотримання партнером терміну періоду очікування перед укладанням договору за результатами закупівель відповідно до вимог Додатку ІІ до Угод про фінансування програм Interreg та Interreg NEXT (10 днів при використанні електронних засобів зв’язку та 15 днів при використанні інших засобів зв’язку).
  • Внесення змін до договору, який укладено за результатами закупівель, з порушенням вимог Додатку ІІ до Угод про фінансування програм Interreg та Interreg NEXT.

 

*Перелік помилок узагальнений для всіх програм Interreg та Interreg NEXT, у кожної конкретної програми є відмінності

Джерело: https://dasu.gov.ua/ua/plugins/userPages/3970